Приветствую Вас Гость | RSS



Головні новини

Новини

Архів

Меню

Статистика
Система Orphus

Главная » 2013 » Январь » 7 » Перший заступник міського голови про міський бюджет 2013 року
17:33
Перший заступник міського голови про міський бюджет 2013 року
Михайло Коваленко
Кінець грудня – час, коли місто приймає бюджет. Напередодні цієї важливої події «Сміляночка» зустрілася із першим заступником міського голови, який люб’язно погодився дати відповіді на питання, які перед Новим Роком цікавлять багатьох смілян.

  – Михайле Вікторовичу, що собою становить міський бюджет та яким буде його загальна сума в 2013 році?

– Міський бюджет – це сума коштів, яка збирається в місті. Існує кілька джерел, за якими він формується. По-перше, міський бюджет наповнюється податками із заробітної платні, вони є головною статтею наповнення бюджету. Підприємства, організації, державні служби вираховують із зарплати своїх працівників так званий ПДФО – це податок на заробітну платню. Друга стаття наповнення бюджету – оплата за оренду землі, податок на землю і надходження від першої реєстрації автотранспорту. Також з’явився ще один податок – на багатство. Але враховуючи те, як в законі виписані вимоги до його збору, розраховувати на великі кошти місто не може, так як будинків, площа яких перевищувала б 500 квадратних метрів, у Смілі не так вже й багато. Якщо всі ці надходження скласти в одне ціле, то міський бюджет на 2013 рік складатиме близько 120,3 мільйонів гривень.

  – Які сфери є найбільш затратними в міському бюджеті?

– При розподілі коштів в першу чергу враховуються витрати на заробітну платню для бюджетників та оплата енергоносіїв. Якщо говорити про конкретні сфери, то найбільш затратними є освіта, охорона здоров’я, місцеве самоврядування, культура.

    – Чи розрахований новий бюджет на забезпечення всіх необхідних витрат?

– Новий міський бюджет не забезпечений коштами десь на 17 % для того, щоб повністю виплачувати заробітну платню, розраховуватися за енергоносії та підтримувати благоустрій міста. Аналіз недостачі по галузям показує, що, наприклад, потреби органів місцевого самоврядування, соціальних служб, структур, які займаються роботою з дітьми, спортивним розвитком покриваються тільки на 82,6 %, тобто їм теж не вистачає десь 17 %. Приблизно така ж ситуація у сфері освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури тощо.

  – Наскільки відрізняється рівень незабезпеченості міського бюджету 2013 року від попереднього?

– В минулому році дефіцит складав близько 12 %. Але спираючись на свій досвід – в сфері місцевого самоврядування я працюю із 1996 року, – хочу сказати, що недостача існує кожного року. Новий бюджет не можна назвати дефіцитним, бо якби це було так, то його не можна приймати. Він просто не покриває необхідних затрат.

  – Яким чином можна компенсувати кошти, яких в міському бюджеті не вистачає?

– Впродовж року в місті йде робота по наповненню бюджету, надходять державні відшкодування. Держава повинна забезпечити фінансування закладів освіти, медицини і культури, тобто тих галузей, які відносяться до державних повноважень. Це значить, що держава має повністю відшкодувати заробітну платню та енергоносії в названих сферах. Але, на жаль, сьогодні з цим є проблеми. Вони стосуються не лише нашого міста, а мають практично загальноукраїнський масштаб. У нас дана проблема пов’язана ще й з тим, що Сміла – місто дотаційне. У середовищі підприємців існують такі думки: якби всі податки, що збираються в місті і надходять до державного бюджету, а потім повертаються дотаціями, залишити в Смілі, їх буде достатньо для наших потреб. Але це не так. Окремі області мають міста-донори (це такі міста, як Кременчук, Іллічівськ), вони дотують державний бюджет, а ці гроші йдуть в тому числі й фінансування нашого міста. Тому важливо розуміти, особливо підприємцям, що всі ті кошти, які віддаються, потреби міста не покривають.

  – За рахунок чого здійснюватиметься наповнення міського бюджету, крім державних дотацій?

– Місто також повинно самостійно працювати над вирішенням даного питання. Звичайно, нам не обійтися без допомоги області та держави, але десь нам самим доведеться йти на оптимізацію витрат. Наприклад, Черкаси мають 30 шкіл на 300 тисяч населення, а Сміла 16 шкіл на 67 тисяч жителів. Ми добре розуміємо, що якщо школи закрити, то потім їх майже не можливо відкрити, тому ми їх утримуємо, як можемо. Керівник освіти зараз хоче, щоб було так, як 20 років тому, але тоді в нас було 12 тисяч дітей, а зараз 6 тисяч, при чому деякі штатні розписи розраховані в нас ще на ті 12 тисяч. Але ми розуміємо, що це все живі люди. Тому треба думати над тим, як вчинити, головне – знайти компроміс. Ніхто школи закривати не збирається. Сьогодні існує одне єдине питання стосовно школи № 16, яка колись використовувалася не скільки для жителів Сміли, скільки для приїжджих працівників СЕМЗ та залізниці, діти яких навчалися в цій школі. Зараз у ній навчається менше, ніж 200 дітей, а заклад треба утримувати, опалювати. Тобто, оптимізувати заставляє саме життя.

  – Які міри необхідно прийняти задля того, щоб отримати необхідні надходження до міського бюджету?

– Для того, щоб покращити ситуацію в Смілі, місту необхідно як мінімум 6500 робочих місць при середній заробітній платні 2500 гривень. Тоді місто буде отримувати в необхідній кількості ті податки, за рахунок яких формується бюджет. На сьогодні це фантастика, але працювати над цим потрібно. На даний час існує перспектива по розвитку Смілянського електро-механічного заводу: він хоче перейти на виробництво двигунів для електромобілів ВАЗ, але все залежить від того, наскільки воно буде рентабельним. Також хочеться, аби кризова ситуація не торкнулася залізниці, тому що саме завдяки її роботі йдуть основні надходження до міського бюджету. Але найбільша наша проблема – це радіо-приладний завод. На жаль, колись підприємство було реструктуризоване таким чином, що зараз туди не може зайти інвестор. Цей завод – саме та платформа, на якій можна було б задіяти 3-4 тисячі працівників. Звичайно, зараз технології пішли вперед: якщо раніше певна ділянка збору радіоапаратури потребувала 100-200 робітників, то сьогодні достатньо 20-30 осіб. Дане смілянське підприємство є багатоповерховим, воно може використовуватися тільки під виробництво тієї ж апаратури або легкої збірки продукції якогось іншого виду. Для того, щоб з’явилися нові робочі місця, потрібно засновувати тільки нові підприємства. Але при цьому існує ще одна проблема, яка полягає в тому, що на сьогоднішній день не вистачає професійних кадрів, й не лише у Смілі, а по всій державі. У нас в місті є ливарний, вагонобудівний, машинобудівний заводи, але не вистачає перемотувальників, токарів, фрезерувальників, шліфувальників, електриків, зварювальників тощо.

  – Чи відбудуться якісь зміни в житлово-комунальній сфері із прийняттям нового бюджету?

– Бюджет не надто впливає на роботу установ комунальної сфери. Роботи по благоустрою виконує підприємство «Комунальник», і для його діяльності, звичайно, потрібно шукати кошти. Я розумію, що сьогодні «Комунальник» не в повному обсязі надає послуги, але для того, щоб кожна вулиця перебувала в належному стані, потрібно 7 мільйонів гривень.
 Витрати на благоустрій доріг в міський бюджет не закладені, оскільки кошти на ці потреби нам дають напряму з державного бюджету. Стан доріг залежить від того, наскільки в міського голови буде можливість «завести» ці кошти в місто. Для того, щоб усі зрозуміли, наведу такі дані: в минулому році необхідність витрат на дороги становила 21 мільйон, а отримали ми трохи більше 3-х мільйонів.
Тарифи на комунальні послуги залежать від цін на енергоносії та від підвищення мінімальної заробітної платні. Ми вже почали працювати над оптимізацією роботи комунальних підприємств задля того, щоб тарифи, які вони визначають, були доступними. Я вже не раз говорив про те, що сміляни мають розуміти: для того, щоб зменшити тарифи, необхідно витрати на енергоносії повернути до того рівня, коли Україна стала незалежною державою. Але це не значить, що не потрібно займатися реконструкцією, оптимізацією тощо. При цьому існує якась межа, до якої можна економити, а далі без витрат все одно не обійтись.

  – Наскільки важливим є прийняття нового бюджету?

– Бюджет обов’язково треба приймати. Якщо цього не зробити, то фінансування відбувається в розмірі 1/12 від повного обсягу, а це значить, що ні зарплату, ні енергоносії, ні харчування не можна буде оплатити. Тому я закликаю депутатів нашої Смілянської міської ради, незважаючи на їхні політичні уподобання, голосувати за прийняття бюджету.
Если вы нашли грамматическую ошибку, пожалуйста, выделите ее мышкой и нажмите Ctrl+Enter чтобы сообщить про это нам.

Поделись новостью с друзьями









Читать еще новости:
Категория: статьи | | Рейтинг: 0.0/0












редакция



VL Tregubov © 2019
При любом использовании материалов и новостей сайта ссылка на Смеляночка обязательна, а для интернет-ресурсов гиперссылка на info-smila.ck.ua. Редакция может не разделять точку зрения авторов статей и ответственности за содержание републицируемых материалов и новостей не несет.