Приветствую Вас Гость | RSS



Головні новини

Новини

Архів

Меню

Статистика
Система Orphus

Главная » Статьи » Горячие темы » местные выборы 2010

Дослідження електоральних очікувань та уподобань жителів Черкаської області
21:31 | 16.09.2010

Напередодні початку виборчої кампанії
    Прес-реліз
за підсумками дослідження
електоральних вподобань мешканців Черкаської області
(вересень 2010 р.)


З 3 по 12 вересня 2010 року дослідницько-аналітичним центром «Енігма» у партнерстві зі Спілкою молодих політологів України було проведено масштабне дослідження електоральних очікувань та уподобань жителів Черкаської області.

Напередодні початку виборчої кампанії ми з’ясовували відсоток виборців, готових взяти участь в голосуванні 31 жовтня 2010 року, рівень симпатій виборців до провідних політичних сил, визначали пріоритетні джерела отримання ними інформації про учасників виборчих перегонів та очікування виборців щодо особливостей ведення кампаній партіями та кандидатами.

Дослідження було здійснено шляхом анонімного вуличного опитування 5000 респондентів в усіх містах області та в селах усіх районів Черкащини (села визначалися вибірково за маршрутами).

Таким чином, наше опитування дозволяє аналізувати не тільки загальну картину електоральних уподобань виборців Черкащини, але й аналізувати ситуацію, яка складається напередодні виборів в кожному районі області.

Для виконання усіх завдань дослідження в такий короткий термін ми залучили 6 мобільних груп інтерв’юерів, кожна з яких працювала по спланованому маршруту.
Анкета, за допомогою якої здійснювалось дослідження, містила 5 питань та передбачала зазначення демографічних даних респондента (зразок анкети дивитись в додатках).


Результати дослідження дозволяють здійснювати порівняльний аналіз електоральних настроїв мешканців обласного центру, найбільших міст області, кожного району окремо та робити певні прогнози щодо розвитку подій в ході виборчої кампанії. Наскільки отримані результати будуть близькими до результатів голосування 31 жовтня 2010 року можна буде судити лише з урахуванням насиченості агітаційної кампанії та вкупі з аналізом рівня прозорості та відкритості виборів і процедури підрахунку голосів.

Статистична похибка складає не більше 2,5% від загальної кількості опитаних для результатів по області в цілому, але може сягати 4,3% для результатів зібраних в ряді районів області.

Загальні тенденції та настрої виборців, емоційний фон

З прикрістю змушені констатувати, що значна частина респондентів виявила настороженість при проведенні інтерв’ю. Не кожна людина погоджувалась на роботу з інтерв’юером. Окрім традиційних мотиваційних аргументів відмови («немає часу», «я політикою не цікавлюся», тощо) чітко простежувалися побоювання того, що опитування не є справді анонімним. Люди також посилалися на «непрості часи», казали «знаєте які тепер часи». Ми не можемо виключати того, що такі настрої респондентів могли в вплинути певною мірою на результати дослідження.

Необхідно відзначити, що цьогорічна виборча кампанія, яка вперше проходить відокремлено від загальнонаціональних виборів, вирізняється досить низьким стартовим рівнем інформаційної напруги. Інакше кажучи, виборці сьогодні не перевантажені різного роду інформацією, рекламою, агітацією, компроматами, тощо особливо коли мова йде про сільську місцевість та малі міста. Одне з питань анкети було покликане з’ясувати рівень активності політичних сил в суб’єктивному сприйнятті виборців. Менше половини виборців від загальної кількості опитаних взагалі відзначила якісь політичні сили як такі, що проявляють активність в їх населених пунктах.

Значна частина респондентів все ще не визначились в своїх електоральних симпатіях. Але в порівнянні з більш ранніми дослідженнями їх кількість вже почала зменшуватись. При цьому очевидними є основні напрямки перетікання голосів тих, хто визначається.


Ще однією особливості поведінки респондентів є слабка ідентифікація практично всіх політичних сил, окрім Партії регіонів та комуністів. Навіть «Батьківщину» та Народну партію не завжди чітко ідентифікують. Найбільша проблема тут у «Сильної України», яка присутня практично лише в обласному центрі. За межами Черкас цю партію ідентифікують по назві лише лічені респонденти.

Значна частина респондентів відмовляється виказувати симпатії партіям, натомість вперто називає місцевих лідерів та кандидатів, яких не прив’язує до жодної з політичних сил.
Прес-служба ДАЦ «Енігма»
Інформаційний матеріал опитування (вересень 2010 р.)

Чи збираєтесь голосувати на місцевих виборах?
«Так» - 71,3 %,
«НІ » - 14,2 %,
«Не знаю» - 14,5 %.






 
   

  "Прес-служба НГП


Поделись новостью с друзьями



Читать еще новости:
Категория: местные выборы 2010 | Добавил: Спартанец (16.09.2010)
| Теги: опитування, аналіз електоральних настроїв, дослідження електоральних очікувань, Черкаська область, выборы 2010 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:





редакция



VL Tregubov © 2018
При любом использовании материалов и новостей сайта ссылка на Смеляночка обязательна, а для интернет-ресурсов гиперссылка на info-smila.ck.ua. Редакция может не разделять точку зрения авторов статей и ответственности за содержание републицируемых материалов и новостей не несет.